Får du inte våra mejl? Då kan det vara så att ditt mejlprogram tror att våra mejl är skräppost eller spam, eller att våra mejl sorteras bort på något annat sätt. Här följer hur du undviker detta i de vanligaste mejlprogrammen.

I de flesta mejlprogram så finns ett automatisk skräppostsfilter. Dessa är inte perfekta, utan ibland hamnar mejl som man vill ha där. Om våra mejl hamnar där är det viktigt att du säger till ditt mejlprogram att våra mejl är mejl som du vill ha.

Gmail

I Gmail kan det hända att mejlen hamnar i Skräppost. Om du ser att våra mejl finns där så är det enkelt att markera ett av dessa och sedan klicka “Ej skräppost”.

Men det kan också vara så att våra mejl hamnar under Gmails egna kategorier kampanjer eller uppdateringar. Om du ser att våra mejl dyker upp under en annan flik än Primär, så kan du enkelt bara dra mejlen till rätt flik.

Outlook.com

Om du använder hotmail eller någon mejl som använder microsofts tjänster så ska du följa den här guiden om våra mejl fastnar i skräpposten.

Apple

  • På din iPhone, iPad eller iPod touch med iOS 7 öppnar du meddelandet i skräpmappen, trycker på mappikonen längst ned och trycker sedan på Inkorg för att flytta meddelandet.
  • På din Mac-dator väljer du meddelandet och klickar på knappen Inte skräp i verktygsfältet för Mail. Eller dra bara meddelandet till inkorgen i sidofältet.
  • På iCloud.com väljer du meddelandet och klickar på Inte skräp i notisraden högst upp i meddelandefönstret. Eller dra bara meddelandet till inkorgen i sidofältet.

Läs mer här!